maanantai 21. syyskuuta 2015

Koelaulusta ja hyvistä tyypeistä


Kerroin aikaisemmassa postauksessani lauantain koelaulustani Savonlinnan Oopperajuhlakuoroon Helsingissä. Sen lisäksi, että minulla oli koelaulu, minulla oli myös aamusta laulutunti ja koelaulun jälkeen tapasin ystäväni, joka oli Helsingissä käymässä.

Koelaulu meni mielestäni ihan hyvin. Jännitin sopivasti eikä jännitys hallinnut lauluani vaan hallitsin itse koelaulutilannetta. Nyt sitten odotellaan tuloksia. Sehän on aina niin monesta asiasta kiinni: miten muut onnistuvat, keitä muita sinne hakee ja millaisia ääniä kuoroon juuri silloin tarvitaan.

Lauantaina tapasin useampia hyviä tyyppejä, ihmisiä, joiden kanssa olen samalla aaltopituudella ja jotka kohtelevat minua hyvin. Tällaisista ihmisistä haluan pitää kiinni elämässäni. Nämä ihmiset ovat kuitenkin harvassa. Ylipäätään se, että on toisen ihmisen kanssa samalla aaltopituudella on jo paljon. Kaikista asioista ei luonnollisestikaan tarvitse olla samaa mieltä, mutta näkemykset asioista voivat ovat hyvin samanlaisia. Ensin tapasin tosiaan laulajaystävääni Helsingissä. Olimme molemmat käyneet yllä mainitussa koelaulussa ja puhuttavaa riitti sekä koelauluun että muihin asioihin liittyen. Kävimme yhdessä syömässä ja olihan se nyt pakko palkita itseään vähän kuohuvalla. Tämän kyseisen ystävän kanssa tapaamme pari kertaa vuodessa ja meillä on aina paljon puhuttavaa. Juttu jatkuu aina siitä, mihin edellisellä kerralla jäätiin. Nyt tapaamme seuraavan kerran ilmeisesti jo kuukauden päästä.


Päivä oli minulla pitkä kun olin Helsingissä lähes 12 h. Kotona minua odottivat avomieheni ja hänen muutama ystävänsä. Tällä kertaa päätin tehdä poikkeuksen ja lähteä illanviettoon. Seurakin oli niin hyvää, että teki mieli lähteä. Nykyisin siis tulee valvottua aika vähän ja myös alkoholia käytän harvoin. Minulla on ollut nyt niin hyvä harjoittelutahti ja motivaatio etten ole halunnut katkaista sitä. Haluan huolehtia itsestäni ja instrumentistani entistä enemmän.

Mukavaa alkanutta viikkoa!


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...