torstai 3. toukokuuta 2018

Ajatuksia keväästäni







Tämä kevät on mennyt todella vauhdilla. Sairastin influenssan helmikuun ja maaliskuun taitteessa. Jouduin olemaan kotona toipilaana noin viikon ja vielä senkin jälkeen minulla oli pitkään nuhaa. Tämä vaatikin omaa kärsivällisyyttäni, kun lauluäänen palautuminen kesti niin kauan.


Huhtikuu oli töiden osalta rankka, kun koko kuukauden aikana minulla oli vain kolme vapaapäivää, ja yksikin niistä vapaapäivistä meni omaa konserttia pitäessä Joutjärven kirkossa. Huhtikuussa tein töitä kaupalla, wellamo-opistossa laulunopettajana sekä tein myös kolmen päivän musiikinopettajan sijaisuuden Helsingissä Porolahden ala-asteen musiikkiluokilla. Pääsiäisen tienoille osui pitkä työputki sisältäen sen 16 työpäivää, ja silloin todella tiesikin tehneensä. Ehkä kivointa niissä päivissä oli se työn vaihtelevuus. Musiikinopettajan sijaisuus oli mahtava kokemus, ja samalla ensimmäinen kerta minulle kun olen opettanut puolikkaita luokkia. Sisältyi opetukseen myös yksi kuorotunti, jolloin paikalla oli koko neljäs luokka. 


Pidin oman laulukonsertin 27.4. Joutjärven kirkossa. Minulla oli vaativa ja iso ohjelmisto aarioista liedeihin sekä myös operettisävelmiin. Jännitin konsertin alkupuolella ehkä vähän tavallista enemmän, mitä nykyään yleensä jännitän, kun pääsen hyvään esiintymisvauhtiin. Tämä oli siis hyvä muistutus siitä jälleen, miten pitäisi päästä esiintymään paljon useammin. Se ei kuitenkaan tänä päivänä ole ihan helppoa. On minulla toki jo jotain suunnitelmia tulevasta.

Myös hääjärjestelyt etenevät hyvää vauhtia. Ajattelin kertoa niistä lisää seuraavassa postauksessani.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...