perjantai 17. marraskuuta 2017

Mitä meille kuuluu nyt?


5.12.2016

Tällä hetkellä arkeemme kuuluu paljon työntekoa. Minä tasapainoilen kahden työni välillä ja mieheni tekee pääasiassa aamuvuoroja. Minun työni on iltapainotteista ja teen myös viikonloppuja. Tästä voi hyvinkin nopeasti päätellä, että työmme menevät jonkun verran ristiin. Ehkä myös jotkut miettivät, että onko meillä yhteistä aikaa.Vastaus tähän kysymykseen on, että kyllä sitä on. Itse määrittelisin sen niin, että yhteinen aikamme on hyvin rikasta ja tehokkaasti käytettyä aikaa. Meille on esimerkiksi tullut sellainen kiva tapa, että juomme yhdessä päiväkahvit, kun mieheni tulee töistä ja ennen kuin lähden itse töihin illaksi. Siinä samalla tulee vaihdettua päivän kuulumiset. Välillä minulla meinaakin tulla vähän kiire töihin, kun kuulumisia on niin paljon vaihdettavana. Olisihan se tietysti huolestuttavampaa jos puhuttavaa ei olisi. 

Toista osaa arvostaa ihan eri tavalla eikä myöskään kumpaakaan kiinnosta käyttää aikaa turhanpäiväiseen riitelemiseen. Eikä kyllä ole mitään aihetta siihen. Arki tuntuu rullaavan mukavasti ja olen kaikesta todella kiitollinen, mitä siihen sisältyy.

Itse olisin varmasti hyvin onneton, jos olisin esimerkiksi työtön ja tiedän, että se myös jollain tavalla heijastuisi meidän yhteiseenkin elämään. Moni asia elämässäni on tällä hetkellä hyvin: minulla on kumppani, joka osaa yllättää ja hurmata minut vielä vuosien jälkeenkin, minulla on muutama todellinen luottoystävä, saan olla töissä kahdessa eri paikassa (opetushommissa wellamo-opistossa sekä lähikaupassa), minulla on motivoiva ja hyvin innostava laulunopettaja, mahtava säestäjä ja perhe sekä kaikki muut läheiset ihmiset ympärilläni. Molemmissa töissäni tapaan paljon ihmisiä ja päivät eivät ole samanlaisia.

Kaiken vastapainoksi välillä tarvitsee myös sitä omaa aikaa itsensä kanssa. Omasta ajasta saan nauttia, kun harjoittelen, käyn jumpassa, käyn lounaalla kaupungilla tai olen yksin kotona. Molempien töideni vastapainoksi kaipaan myös välillä ihan täydellistä hiljaisuutta.

Tuo ylläoleva kuva on otettu 5.12.2016, jolloin rakkaani pyysi minua vaimokseen Tallinnan joulutorilla. Joulukuun 5. päivä meillä tulee 5 vuotta yhdessäoloa täyteen ja ensi kesänä saan sinut ihan virallisesti miehekseni ❤

Tallinnan matka on jälleen varattu ensi kuulle. Nyt on muutenkin kivasti tiedossa ohjelmaa viikonlopuille, kun en ole töissä. Esimerkiksi huomenna olemme lähdössä Ikeaan shoppailemaan.

Yritän nyt kirjoitella tänne vähän useammin, jos nyt päivät ja viikot ei menisi ihan niin nopeasti 😊


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...