torstai 7. huhtikuuta 2016

Springtime


Tervehdys!

Maanantai oli tämän kevään varmaan lämpimin päivä. Kevättakissakin tuli auringossa jopa kuuma. Kävelin kouluun uusissa tennareissani, ja heti oli kevyempi olo kun jätti mustat talvisemmat kengät kotiin. Mielestäni kevään tunnistaa siitä kun linnut laulaa ja aurinko paistaa. Heti on myös itsellä energisempi olo. Kevääseen kuuluu ainakin minulla erilaiset siivoushommat kotona, sillä kaikki pöly näkyy ihan erilailla kun aurinko paistaa. Kelit alkavat vähitellen olemaan sellaiset, että voi ottaa taas pyörän käyttöön ja suunnitelmissamme onkin hakea pyörämme pian talvisäilöstä Kukkilasta. Keskiviikkona kävimme mieheni kanssa kevään ensimmäisillä torikahveilla. Tämä on myös yksi ihan ehdoton kevään merkki! Tosin juuri keskiviikkona sattui satamaan.

Maanantaina oli opettajaksi kasvun portfolion viimeinen palautuspäivä. Portfolion tekeminen oli mielenkiintoista kun pääsin samalla pohtimaan, mitä kaikkea onkaan sisältynyt näihin neljään ammattikorkeakouluvuoteen ja miten paljon olen oppinut laulamisesta tänä aikana. Se on hämmästyttävää, miten paljon voi kehittyä neljän vuoden aikana. Kun aloitin opinnot amk:ssa minulla oli hyvin kevyt, lyyrinen ääni. Se oli aikalailla sellainen tytön lauluääni, mikä oli vielä hyvin nenäsointinen. Nykyisin äänessäni on tummuutta ja siihen on tullut myös dramaattisia tehoja. Toisin sanoen nykyisin minulla on naisen lauluääni.

Tänään sain opinnäytetyöni valmiiksi ja se lähti postissa kielentarkastajalle. Tämän kunniaksi menimme mieheni kanssa kakkukahveille. :)

Kakkukahvit ja opinnäytetyöni kirjekuoressa

Tuleva viikonloppu on minulla työviikonloppu, sillä minulla on Helsingissä Savonlinnan oopperakuoron harjoitusviikonloppu. Uutena teoksena harjoittelemme F. Schubertin As-duuri messua, mikä on mahtavaa musiikkia!

Ihanaa ja keväistä viikonloppua kaikille! :)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...