tiistai 3. syyskuuta 2019

Kolmas lukuvuosi Wellamo-opistossa


Heippa kaikille lukijoilleni,

olen nyt ollut täällä blogin puolella todella laiska, kun en ole julkaissut mitään reiluun kuukauteen. Jonkun verran olen päivitellyt kuulumisiani Instagramin puolella, mutta täällä se on jäänyt lähinnä ajatuksen tasolle.

Loman jälkeen arkeenpaluu tapahtui minulla ensin töitä tehden lähikaupassa. Eilen minulla alkoi jälleen opetukset Wellamo-opistossa laulun tuntiopettajana ja tämä alkanut lukuvuosi on samalla minun kolmas vuoteni Wellamo-opistossa. Minulla on useampi uusi oppilas ja osa vanhoista oppilaistani jatkavat. Viikossa minulla on siellä edelleen kaksi opetuspäivää eli opetan maanantaisin Nastolassa ja keskiviikkoisin Orimattilassa. Aikaisempiin vuosiin nähden sain nyt muutaman opetustunnin lisää.

Uusien lauluoppilaiden kanssa opetus alkaa minulla aina ensin tutustumisella. Luonnollisesti tähän tutustumiseen menee vähän aikaa ja vähitellen sitä alkaa oppimaan sen, millä tavoin kukakin oppilas oivaltaa asioita. Oppilaita minulla on eri tasoisia; toiset ovat käyneet laulutunneilla aikaisemminkin, toiset eivät. Lisäksi toiset soittavat tai ovat aikaisemmin soittaneet jotain instrumenttia. Myös nuotinlukutaidossa löytyy eroavaisuuksia, sillä toiset osaavat nuotteja jonkun verran ja toiset eivät ollenkaan. Tämä on tietysti yksi asia, mikä tuo haasteita opetukseen. Olen kuitenkin aina pitänyt haasteista, ja minunhan tehtävä se on opettajana ratkoa niitä haasteita. Jokainen oppilas on kuitenkin aina oma yksilönsä, ja tästä aina pyrinkin lähtemään liikkeelle opetuksessani. Esimerkiksi harjoitus tai mielikuva, mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi sitten taas toisella oppilaalla.

Laulunopetus on mielestäni todella mielenkiintoista, ja vielä näin kesätauon jälkeen tuntuu todella mahtavalta päästä tekemään opetushommia. Näin saan tehtyä niitä oman alan töitä, ja tämä on myös hyvää vastapainoa kaupan töilleni.


Ihanaa alkanutta viikkoa ja syyskuuta sinulle lukijani!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...