perjantai 26. kesäkuuta 2015

Rutiineja


Itse pidän siitä, että arjessa on rutiineja, jotka antavat tavallaan päivälle "raamit". Osittain pidän päivien aikatauluttamisesta kesälläkin. Rutiineihin paluu on tapahtunut nyt juhannusreissumme jälkeen. Ajattelin kertoa eilisen päivän kulustani esimerkkinä rutiineistani. 



Aamupalan jälkeen aloin kääntämään ja käymään läpi ranskankielistä aariaa Google-kääntäjällä. Tuo kääntäjä on siinä mielessä kätevä kun käännöksen lisäksi samalla pystyy kuuntelemaan, miten ko. sana äännetään. Itse en ole opiskellut ranskan kieltä koulussa niin se vaatii enemmän työstämistä. Tämä aaria on kuitenkin niin ihana, että sen eteen teen mielelläni tämän työn. Ja kyseessähän on C. Gounodin Margueriten aaria: Ah! Je ris de me voir oopperasta Faust. Aaria tunnetaan myös nimellä jalokiviaaria. On minulla työn alla muutakin uutta ohjelmistoa, josta kerron myöhemmin lisää.

Menin harjoittelemaan kirjastoon varaamaani pianohuoneeseen. En nimittäin joka päivä raahaudu koululle asti harjoittelemaan. Monesti minulla on myös muutakin asiaa kirjastoon. 



Myös senkin takia harjoittelen mielelläni kirjastossa kun olen alkanut käymään Fellmannian uudella salilla, joka on aivan kirjaston vieressä. Kävin siellä myös eilen laulutreenieni jälkeen. Usein käyn siellä kitaristiystäväni kanssa ja samalla treenatessa tulee myös kuulumiset vaihdettua. Eilen menin kuitenkin salille yksin. Olen huomannut sen, että välillä onkin ihan kiva tehdä asioita yksin. Se on sitä ns. omaa aikaa. Salilta ei tullut tällä kertaa kuvaa kun keskityin siellä olennaiseen.

Meidän taloudessa syödään harvoin valmisruokaa. Tein meille peltipitsaa, tällä kertaa valmistaikinasta. Se on ihan yllättävänkin hyvää niinkin. Yleensä kuitenkin teemme pitsan itse ihan alusta alkaen. Kouluaikanani mieheni vastaa meillä enemmän ruoanlaitosta kun minä olen koulussa. Nyt kesällä minä teen meillä pääasiassa ruoan.

Ihan yllättävänkin nopeasti on mennyt tämä viikko. Tuntuu, että olisimme tulleet vasta hetki sitten mökiltä.

Tänään kävin koululla harjoittelemassa ja otin samalla kopioita Joutsenon laulukurssia varten. Tuli myös päivän salitreenit tehtyä yhdessä ystäväni kanssa. Tämän illan aion viettää mieheni kanssa jonkun leffan merkeissä. Huomenna meillä on sitten tiedossa jotain rutiineistani poikkeavaa. Kivaa, sitä odotellessa! :)










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...