tiistai 25. lokakuuta 2016

Tulevat kuviot



 Olen aikaisemminkin kertonut, miten haastava tämä musiikkiala onkaan. Olin pari kuukautta työttömänä. Toki sain panostaa omaan harjoitteluuni ja onhan minulla muutama lauluoppilaskin käynyt syksyllä tunneilla. Olen ensisijaisesti yrittänyt saada oman alan töitä, mutta opetuskokemusta minulla on toistaiseksi vielä niin vähän. Olen kuitenkin muutaman lahtelaisen musiikkikoulun sijaislistalla. Sijaisuuksista ei ole tietystikään mitään varmuutta ja ne voivat tulla hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, kuten juuri viime viikolla kävi.

Siispä päätin hakea myös muun alan töitä. Minullahan on vuosien kokemus (8 v) kaupan töistä. Kassavuoroja olen tehnyt Staffpointin kautta sekä Lahdessa että Helsingissä. Ennen Lahteen muuttoani olin vakkarityöntekijänä K-Citymarket Sellossa. Olin siellä ensin kassatyöntekijänä ja myöhemmin pääsin pukeutumisen osastolle myyjäksi. Tämän takia ajattelin, että miksi en hakisi myös kauppoihin töihin. Montaa hakemusta en edes ennättänyt tekemään, kun minulle tuli jo ensimmäinen haastattelukutsu. Kieltämättä itselläni oli todella hyvä fiilis haastattelun jälkeen. Lisäksi minulle sanottiin haastattelun lopuksi, miten olen vahvoilla. En kuitenkaan uskaltanut toivoa liikoja.

Minut valittiin hakemaani työpaikkaan ja tällä viikolla alkoivat perehdytysvuorot tässä lähikaupassa. Olen ollut tästä todella innoissani, sillä luonteelleni ei vaan sovi, että olisin työttömänä. Toki nyt, kun on uusi työpaikka, on myös paljon uutta opittavaa.


En suinkaan aio unohtaa omia tavoitteitani, sillä haen keväällä Sibelius-Akatemialle oopperakoulutuksen puolelle. Hakuja varten täytyy kuvata tallennin, jossa laulan muutaman aarian. Tätä varten ostin Zoomin HD-videotallentimen.

Anastasia-ensemblen harjoitukset ovat sunnuntaisin Nastolassa ja meillä on tulossa tämän vuoden puolella muutama esiintyminen, joissa saan laulaa sooloja. Ensimmäinen näistä esiintymisistä on tosiaan jo 15.11. Lahdessa Ristinkirkossa klo 19. Marraskuussa on Savonlinnan Oopperajuhlakuoron ensimmäinen harjoitusleiri. Lisäksi marraskuussa minulla on tiedossa syntymäpäiväkeikka kitaristiystäväni kanssa. Ai niin, ja onhan minulla nyt myös uusi lauluoppilaskin. Näyttää siltä, että on tiedossa mukavasti tekemistä tämän vuoden loppuun asti ja siitäkin eteenpäin. Totesin juuri avopuolisolleni, että tuleva viikonloppu on minulla vapaa, mutta neljä seuraavaa viikonloppua olen joko töissä, kuoron harjoitusleirillä, omalla keikalla tai Anastasia-ensemblen harjoituksissa.

Tässä postauksessa käyttämäni kuvat on otettu viime viikon keskiviikkona, kun kävin reippailemassa Seurasaaressa ennen laulutuntiani. Olin silloin veljeni luona yötä Helsingissä, ja näin samalla myös äitiäni. Hassua, miten aurinkoisia nämä kuvat ovatkaan. Tällä viikolla on ollut niin synkkää. Toki lumisade toi valoa päivään eilen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...