perjantai 23. marraskuuta 2018

Laulamisesta


Muistan ne opiskeluajat, kun tuli treenattua aikalailla päivittäin monia tunteja. Oli minulla silloin muutakin elämää, tosin hyvin vähän. Silloin kun ei harjoitellut, oli monesti jotain muuta laulamiseen liittyvää, kuten laulujen kääntämistä tai laulutunnin kuuntelua. Oli minulla silloin mieskin, nykyinen aviomieheni. Laulamisen takia elin kuitenkin hyvin kurinalaista elämää. Harvemmin minua näki missään illanvietoissakaan. Vältin krapulaa, sillä podin huonoa omaatuntoa, mikäli minulle tuli harjoittelematon päivä krapulan takia.

Elämäni on tänäkin päivänä kurinalaista, toisellalailla vain, sillä elämässäni on muutakin kuin laulaminen. Kun tekee kahta eri työtä, luonnollisesti oma harjoittelu jää joinain päivinä hyvinkin vähälle. Nyt kuitenkin saan parikin viikkoa keskityttyä laulamiseen enemmän, sillä minulla on nyt kuun vaihteessa tiedossa useampi esiintyminen, joista ensimmäinen on nyt sunnuntaina Joutjärven kirkon jumalanpalveluksessa.

Viikon päästä meillä on Kimmo Ruotsalan säveltämän lasten fantasiaoopperan Tomtebobarnen esitykset Savoy-teatterissa. Kantaesitys on perjantaina 30.11. klo 19 ja kaksi muuta esitystä meillä on 1.-2.12 klo 18.  Näyttämöharjoitukset alkoivat tällä viikolla. Ensi viikolla minulla on tiedossa pitkiä päiviä, sillä reissaan alkuviikosta Lahti-Vantaa-Lahti -väliä joka päivä ja sitten pe-su Lahti-Helsinki-Lahti. Varasin meille mieheni kanssa hotellin lauantain ja sunnuntain väliseksi yöksi Helsingistä, niin saadaan vähän vietettyä kahden keskistä laatuaikaakin, kun hän tulee katsomaan esitystämme lauantaina. 

Lippuja on vielä saatavissa Tomtebobarnen oopperaan seuraavan linkin kautta:



10.12. meillä on säestäjäni kanssa Tähti, tähdistä kirkkain -joulukonsertti Joutjärven kirkossa klo 19. Esitämme konsertissa perinteisiä joululauluja, muutaman aarian sekä Marja soittaa myös omia soolojaan.

Tervetuloa kuuntelemaan vaikka molempia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...