sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Katsaus tulevaan


Yksi rankka kouluviikko jälleen takana. Itse olin tällä viikolla koulussa vain kolmena päivänä flunssan takia, mutta siltikin viikko oli rankka. Päivistä rankin oli ehdottomasti torstai kun lähdin kouluun klo 8.30 ja tulin kotiin vasta klo 21. Minulla oli sinä iltana nimittäin Helsingissä laulutunti.

Lastenoopperan harjoitukset etenee. Perjantaina kävimme koko teoksen läpi orkesterin ja lavatoiminnan kanssa. Itse teen oopperassa kuningattaren, ilkeän äitipuolen roolin. Lisäksi olen myös sotilas ja mukana useammassa kuorokohtauksessa. Näyttämöharjoituksia meillä on vielä ensi viikko. Sen jälkeen on talviloma ja esitykset ovat heti loman jälkeisellä viikolla. Sillä viikolla pääsemme harjoittelemaan ensi kertaa Lahden kaupunginteatterin Eero-näyttämölle. Ensi-ilta meillä on 5.3. klo: 19 ja muut esitykset ovat 6.3.  klo: 10, 13, 19 ja 7.3. klo 13.

Oopperaesitysten ja Johanna-kodissa ikäihmisille pidetyn musiikkituokion jälkeen minulla on tiedossa pieni arjesta irtaantuminen, mikä tekee varmasti hyvää. Siitä kerron lisää myöhemmin. Maaliskuun puolessa välissä minulla on keikka Salpausselän kirkossa. Myös muutamia äänityshommia on vielä tiedossa. Lisäksi ajattelin pitää oman konsertin huhtikuun loppupuolella. Toukokuun alustavissa suunnitelmissani olisi tehdä sekä käytännönvalmiuskoe että opetusnäyte. B-kurssin ajattelin jättää syksyksi. Tätä muuta hommaa on tässä kuitenkin niin paljon ja ajattelin keskittyä nyt niihin. Toki minulla on myös suunnitelmia ja tavoitteita, jotka sijoittuvat vähän kauemmaksi tulevaisuuteen. Tämä elämä olisi muuten aika tylsää, mikäli niitä tavoitteita ei olisi.

Treeniä treeniä
Viikonloppuuni sisältyi muutakin kuin harjoittelua. Vietimme mieheni kanssa oikein laatuaikaa yhdessä. Ystävänpäivä iltana kävimme syömässä Manhattanissa porsaan ulkofilettä ja katsoimme kotona leffaa. Viikonlopun aikana kokkailimme myös yhdessä. Teimme nimittäin pitkästä aikaa peltipitsaa. Lisäksi tänä iltana teimme vielä makaronilaatikkoa ja minä leivoin sämpylöitä. Kokkaaminen on varsinkin yhdessä todella kivaa! Varmasti kokkaamme jotain myös ensi viikonloppunakin. Veljeni tulee silloin nimittäin käymään meillä.

Tämän viikonlopun jälkeen jaksaakin taas hyvillä mielin mennä huomenna kouluun! :)

Manhattanissa syömässä
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...