sunnuntai 31. toukokuuta 2015

Valmistujaisissa keikalla


Olin eilen esiintymässä Salpauksen lukion aikuislinjan lakkiaisjuhlassa. Toimin yhteislauluissa Gaudeamus Igiturissa ja Suvivirressä sekä esilaulajana että säestäjänä. Molemmat yhteislaulut alkoivat minun alkusoitolla ja kun lauluni alkoi, muu bändi alkoi myös soittamaan. Bändissä olivat viulu, kontrabasso ja konserttikantele. Kokoonpano oli hyvin mielenkiintoinen, ei mikään ihan tavanomainen. En ollut myöskään aikaisemmin esiintynyt vastaavanlaisen kokoonpanon kanssa. Siispä keikka oli samalla hyvää harjoitusta tulevaisuutta ajatellen.
Säestysosuuteni menivät yllättävänkin hyvin. Olin kieltämättä myös harjoitellut osuuteni ja varsinkin alkusoitot hyvin. Alkusoitot osasin ihan ulkoakin. Nyt kolmannen amk-vuoteni aikana olen säestänyt yhteislauluja useampaankin otteeseen. Ikäihmisille kävimme kollegani Paulan kanssa pitämässä yhteislaulutilaisuuksia ja säestin myös marraskuun pikkujoulukeikalla yhteislaulut. Olen siis saanut mukavasti itsevarmuutta yhteislaulujen säestämiseen eikä minulle enää yhteislaulujen säestäminen tunnu niin haastavalta.

Tämä eilinen keikka oli vielä hyvä osoitus itselleni, että selviydyn hyvin myös säestyshommista. Vuosi sitten en olisi voinut kuvitella tekeväni eilisen kaltaista keikkaa. Tästä on taas hyvä jatkaa.

Onnittelut vielä kaikille valmistuneille!


 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...