tiistai 2. huhtikuuta 2019

Maanantaipäivä minun matkassani


Moikka kaikille ja ihanaa viikonalkua!

Tämä viikko on minulla sellainen, että saan keskittyä musiikkihommiin eli opetuksiini sekä omaan laulamiseeni. Lauantaina esiinnyn Turussa Svenska Teaterissa Opera Telluksen tuottamassa fantasiaoopperassa Tomtebobarnen. Kaupan hommista minulla on siis tämä viikko lomaa.

Ajattelin tässä postauksessa kertoa maanantaipäivästäni tarkemmin. Päivän ohjelmassa oli oma laulutunti Helsingissä sekä laulunopetus Nastolassa. Mieheni on tämän viikon yövuorossa, joten kerkiämme näkemään iltaisin ennen kuin hän lähtee töihin. Nämä yövuoroviikot ovat juuri niitä, jolloin minulla on myös sitä omaa aikaa enemmän. Se on minulle tärkeä asia vielä kahden hyvinkin sosiaalisen työn vastapainoksi. Kokemuksestani parisuhde toimii paremmin, kun sekä oma että yhteinen aika ovat balanssissa keskenään. Ei tule myöskään riideltyä turhanpäiväisistä asioista.
 
8.15 & 8.20 Soi herätyskellot
Minulla on aina vähintään kaksi herätystä soimassa. Ensin soi puhelimen kello ja vähän myöhemmin "kamala kello" (vanhanajan herätyskello). Mies tulee näihin aikoihin yövuorosta viereeni, ja jään siihen hetkeksi kainaloon. Hän on siirtänyt asuntomme seinäkellot kesäaikaan. Tätä ei tullut vielä edellisenä päivänä tehtyä, kun emme juuri olleet kotona.
Juon aamuisin yleensä sen pari kuppia kahvia. Tällä kertaa syön aamupalaksi banaania ja jogurttia. Yleensä suurin osa ajastani aamuisin menee aamupalaan, sillä en tykkää lähteä kotoa tyhjällä vatsalla. Onneksi minulla on evästä matkalle. Tänä aamuna laitan enemmän aikaa meikkaamiseen. Mielessäni on vielä, miten työkaverini oli kehunut meikkiäni edellisenä iltana töissä, kun kasvoillani oli vielä konserttimeikki esityksen takia.

9.25 Nousen autoon
Aurinko paistaa, mutta on aika kalsea tuuli. Autossa on miehen säädöt, kuskin penkinlämmitin päällä ja radiosta tulee Suomipopin Aamulypsy. Siellä puhutaan esimerkiksi lähimaksun ylärajan nousemisesta. Luinkin tästä juuri edellisenä iltana töissä. Laulan päivän ensimmäiset äänet autoa ajaessani. Huvittuneena mietin, miltäköhän näytän ohimenevien mielestä. Mutta samapa tuo.
Saan auton matkakeskuksen parkkiin. Kieltämättä vähän jännitin, että löytyykö tähän aikaan vielä vapaata paikkaa, mutta löytyihän se.  Laskin, että tarvitsen parkkiaikaa 6 h. Lähin vaihtoehto on vuorokausi ja se maksaa sen 6€. Tämähän passaa minulle.

9.47 Olen saanut auton parkkiin ja saavun matkakeskukselle, josta linja-autoni lähtee.
Olen sen verran ajoissa, että päätän käväistä vielä aseman R-kioskilla. Mukaani lähtee sieltä Elovenan välipalajuoma. Matkaeväänä minulla on myös Belvita -aamupalakeksejä sekä mandariinia.

10.00 Linja-auto lähtee Helsinkiin

11.21 Hyppään kyydistä oopperan pysäkillä
Helsingissä paistaa myös aurinko ja on kova tuuli.



12.00 Laulutunti 
Olen jo pidemmän aikaa käynyt laulunopettajallani tunneilla hänen kotonaan Töölössä.
Koen, että olen oppinut häneltä paljon, laulamisen lisäksi monesta muustakin asiasta. Tunnilla työstimme Liun aariaa "Tu che di gel sei cinta". Myös yksi iso tekninen asia on nyt työnalla.

13.50 Kävelen ratikkapysäkille
Kun saavun keskustaan, menen junalle Picnikin kautta. Nappaan junaan mukaan smoothien ja patongin. Junassa käyn hetken läpi oppilaideni ohjelmistoa.


14.19 Pendolino lähti Helsingistä

15.11 Saavuin Lahteen
Tästä kipinkapin autolle ja lähdin ajamaan suoraan Nastolaan opettamaan.


16.30 Ryhmäopetus Nastolassa
Tässä ryhmässä minulla on kaksi aikuisoppilasta, molemmat ovat miehiä ja täysin eri-ikäisiä. Tunnin pituus on 45 minuuttia ja molemmat saavat laulaa sen 22,5 minuuttia toisen oppilaan kuunnellessa. Toisen oppilaan kanssa laulamme tangoa ja toisen oppilaan kanssa työstämme Juha Tapion kappaletta "Kaksi puuta".

17.30 Yksilöoppilas 
Minulla on Nastolassa myös yksilöopetusta. Tällä hetkellä oppilaita minulla on yhteensä neljä, joista jokainen saa sen 45 minuutin laulutunnin joka toinen viikko.

18.15 Opetukseni päättyy, kun yksi oppilaani on tänään pois 
 
18.45 Saavun kotiin
Minä menin heti suihkuun ja mieheni alkoi tekemään meille ruokaa. Samalla vaihdoimme myös päivän kuulumisia ja söimme yhdessä. Katsoimme hetken Frendejä netflixistä ennen mieheni töihin lähtöä.

21.30 Mieheni lähtee töihin ja minun oma aikani voi alkaa


Millainen oli sinun maanantaipäiväsi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...