sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Arjen pieniä iloja


Olen alkanut arvostamaan arjessani pieniäkin asioita: päiväkahvit ystävän kanssa, laatuaikaa äidin kanssa, meidän toimiva TV, leffa-ilta mieheni kanssa ja kesälukemiseni jne..

Tähän viikkoon on mahtunut pieniä asioita, jotka ovat yllättävänkin isoja asioita itselleni. Ensinnäkin ääneni on hyvässä kunnossa ja jaksan harjoitella päivittäin. Vietin äitini kanssa aikaa Helsingissä keskiviikkona. Söimme hyvät kanasalaatit ja shoppailimme vähän sokoksella. Äitini piti löytää sopivat helmet ja laukku asuunsa, jonka hän aikoo laittaa päälleen Kangasniemen kilpailuihin. On se hauskaa, että hänkin jaksaa noin panostaa vaikka onkin jo vanhempi ihminen. Täytyyhän nyt naisen panostaa ikään katsomatta. Minäkin sain uuden nahkalompakon ja se toimii minulle vähän niinkuin kannustimena Kangasniemen laulukilpailuihin. Yhteinen aikamme meni ihan hujauksessa, mutta mehän näemme seuraavan kerran jo kolmen viikon päästä Kangasniemellä. Tässähän alkaa melkein jo jänskättämään. Aikakin menee niin nopeasti..

Meidän TV oli tosiaan jonkun aikaa toimimatta ja katselimme paljon sarjoja netistä. Yksi lepparimme oli ehdottomasti rillit huurussa. Kokeilimme nyt yhtenä päivänä TV:tä ja yhtäkkiä saimmekin sen toimimaan. Miten tuommoisestakin asiasta voi olla niin iloinen? Upea divaanisohvammekin oli jäänyt aika vähälle käytölle kun emme olleet TV:tä voineet katsoa. Nyt se on taas kovassa käytössä. Ja todella hyvä sohva onkin! 

Olen usein kesäisin kova lukutoukka. Viime kesä meni kasvatustieteen kirjoja lueskellessa, kun suoritin pari kasvatustieteen kurssia. Nyt tänä kesänä mukavaa vastapainoa laulamiselle on lukeminen ja kirja ei välttämättä liitykään mitenkään opiskeluuni. Luin juuri Outi Pakkasen rakastaja ja aloitin juuri lukemaan Cathy Kellyn mehiläiskuningatarta. Tuo rakastaja oli aika jännittävä kirja. Kellyn kirjoja olen lukenut aikaisemminkin ja ainakin suurin osa hänen kirjoistaan on hömppäpainoitteisia.
Miehenikin tykkää lukea ja molemmat luemme mielellämme iltaisin ennen nukkumaanmenoa.
  
Olen aina tykännyt eläimistä, ja erityisesti tykkään kissoista. Minulla on kuitenkin pienenä todettu eläinallergia. Olen allerginen varsinkin kissoille. Nyt vanhempana olen osittain päässyt tästä allergiasta, mutta voihan se uusiutuakin. Sen takia en usko, että minun kannattaa hankkia omia lemmikkejä. 

Naapuripariskuntamme on juuri saanut kissan. Oli ihana päivänpiristys käydä toissapäivänä ystäväni luona kahvittelemassa ja katsomassa uutta tulokasta. Sillä on todella valloittavat silmät.

Sateisten päivien jälkeen nautin eilen ihan äärettömästi siitä, että pääsin lenkille pienen tauon jälkeen. Heti kun aurinko paistaa, mun on pakko päästä nauttimaan siitä mahdollisimman paljon. Lenkki toimii myös hyvin kropan lämmittelynä ennen laulutreenejä.

Sunnuntaisin meillä on usein saunavuoro niinkuin oli tänäänkin.
Loppuilta meneekin leffan parissa.


Tässä hetkessä on hyvä olla






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...