maanantai 16. syyskuuta 2019

Tehokas alku viikolle


Moikka,

täällä on tänään viikko lähtenyt hyvinkin tehokkaasti käyntiin.

Päiväni alkoi jo klo 4.50 herätyksellä, kun minulla oli avausvuoro kaupalla. Nyt kun opetushommat pyörähtivät jälleen käyntiin syyskuun alussa, minulla on tässä parhaillaan menossa reilun kahden viikon työputki. Torstaina on tiedossa vapaapäivä ja silloin minulla onkin hemmottelua.

Tapaan todella paljon ihmisiä päivän aikana molemmissa töissäni, ja se on ehdottomasti yksi niistä töideni palkitsevimmista puolista. Lähikaupassa työskentelyssä yksi parhaimpia puolia on se, kun asikkaat ovat tuttuja naamoja ja sitä jollain lailla tunnetaan puolin ja toisin. Itse olen tuolla kaupalla ollut alusta pitäen sellainen työntekijä, joka hyräilee/lauleskelee töitä tehdessään. Tästä minut useampi asiakas siellä tunnistaakin. Tänään esimerkiksi lauloin Koffin kuskille "voiko ihanammin päivän enää alkaa..."

Tänään minulla oli tuplatyöpäivä. Kaupan aamuvuoron jälkeen kerkesin käymään kotona, mutta lähdin siitä jo hyvin pian Nastolaan opettamaan. Opetushommissa ehdottomasti yksi palkitsevimmista asioista on se, kun oppilas kokee uusia oivalluksia. Tänään ilahduttavaa oli se, että ainakin yksi oppilas oli saanut oivalluksia jo ensimmäisen laulutunnin jälkeen.



Kaikin puolin minulla oli hyvin palkitseva tämä maanantai, kunnon tehomaanantai.


Miten sinulla on lähtenyt tämä viikko käyntiin?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...