sunnuntai 21. elokuuta 2016

Koukussa hyvään oloon


Jälleen psyykkisen ja fyysisen hyvinvoinnin merkitys on kasvanut itselläni entisestään. Itsestään ei voi koskaan huolehtia liikaa. Ennemminkin siitä täytyy aina muistuttaa itseään uudelleen ja uudelleen. Sanoisin, että jokaisen ihmisen tulisi vaalia omaa hyvinvointiaan, mutta laulajan pitäisi vaalia sitä vieläkin enemmän. Niin monta kertaa olen itsekin joutunut näkemään sen kantapään kautta, että jos kroppa toimii niin silloin hyvin todennäköisesti toimii myös lauluääni. Jos taas kroppa ei ole ihan kunnossa, en usko, että äänikään voi olla.


Olin onnistunut saamaan jumiin vasemman puolen kaulastani/niskastani viime viikon loppupuolella. Tämä viikko onkin ollut minulla kehonhuoltoviikko, sillä tällä viikolla olen ollut hieronnassa kahteen otteeseen sekä Ladylinella olen käynyt lämpöpilateksessa ja bodybalancessa pariinkin otteeseen. Luonnollisesti olen huolehtinut myös venyttelystä. Lupasin itselleni, että nyt huolehdin itsestäni vieläkin aikaisempaa enemmän. Bodybalanceen olen jäänyt viimeistään nyt koukkuun.

Innostuin Ladylinesta Savonlinnassa, ja minulla olikin siellä jäsenyys heinäkuun ajan. Heti kun tulin Lahteen, vuokrasin täällä Ladylinelta jäsenyyden elokuusta toukokuun loppuun. Olen nyt innostunut varsinkin ryhmäliikunnasta. Ryhmäliikuntojen valikoima on Ladylinella hyvä. Tykkään käydä siellä esimerkiksi seuraavilla tunneilla: lämpöpilateksessa, bodybalancessa, bodypumpissa, hot venyttelyssä, rvp:ssä ja hot nhs:ssä.

Tällä viikolla olen myös miettinyt sitä, että miksei sitä voisi oppia tunnistamaan omasta kropastaan, milloin olisi hyvä keskittyä enemmän kehonhuoltoon. Sen ei aina tarvitse mennä siihen, että reagoi vasta, kun jo sattuu. Ehkä jotkut osaakin tunnistaa sen itsestään, mutta itse en ainakaan ole osannut, ainakaan ennen tätä viikkoa. Olen nimittäin oppinut tällä viikolla uusia asioita kropastani.  Eräs päivä avomieheni totesikin, että olen laihtunut. Ehkä jonkun kilon olenkin, mutta pääasiassa taidan vain seistä ryhdikkäämmin ja kannatellummin.

Tällä viikolla henkistä hyvinvointiani on lisännyt se, että minulle tarjottiin sopimusta myös ensi kaudeksi Savonlinnan Oopperajuhlakuoroon. Päivitin keikkakalenteriini ne kuoron esitykset, joissa olen ensi kaudella mukana.



 Lähdemme avomieheni kanssa viikoksi Rodokselle ensi viikon torstaina. Seuraavaa postausta kirjoitankin vasta sitten loman jälkeen. :)


 Eipä muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa lukijoilleni!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Duo Milja & Lotta

  Minulle on jäänyt muutama hyvä ystävä opiskeluajoilta, joihin pidän yhteyttä säännöllisesti. Yksi heistä on ystäväni Lotta, jonka kanssa m...