keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Berliinin reissu 10.-13.3.15

Olimme viime viikolla Berliinissä tiistaista perjantaihin. Matkan tarkoitus oli irtaantuminen arjesta esiintymisteni välissä. Tietysti jouduin myös lähtemään reissuun pikku flunssassa, mutta en antanut sen nyt haitata. Pääsin kuitenkin rakkaan kanssa yhdessä lomalle Saksaan. Tämä oli molemmille ensimmäinen Saksan matka.

Hotellimme
Maisemaa hotellihuoneestamme

Hotellimme oli Hermannplatz-aukion vieressä. Tältä aukiolta pääsimme myös maanalaisella liikkumaan kätevästi. Hotelliamme vastapäätä oli mainio aamupalapaikka ja kävimme siellä aamupalalla joka aamu.

10.3.

Saavuimme hotellillemme noin klo 17. Molemmilla oli ihan kamala nälkä. Saavuttuamme katsoimme ympärillemme hotellin edessä ja vastapäätä näimme sekä aamupalapaikan että kebabbilan. Purettuamme vähän tavaroitamme päätimme mennä sinne syömään. Erona Suomen kebabbiloihin tämä kebab tehtiin kanasta. Syötyämme kävimme tutustumassa vieressä olevaan ostoskeskukseen ja haimme sieltä pientä purtavaa hotellihuoneeseemme.

11.3.

Syötyämme aamupalan lähdimme maanalaisella Alexanderplatz-aukiolle, jossa oli lähistöllä nähtävyyksiä.  Kävelimme siellä ympäriinsä ja päätimme mennä TV-torniin.

Maisemaa TV-tornista

Nautittuamme maisemista ja maisteltuamme saksalaista olutta jatkoimme matkaa ja seuraavaksi menimme TV-tornin vieressä olevaan Mariankirkkoon.

Berliinin tuomiokirkon edessä
Nämä kirkot nähtyämme kävelimme takaisin Alexanderplatzille ja menimme ostoksille Primarkkiin. Löysimme molemmat sieltä jotain uutta vaatetta. Itse löysin kolme paitaa ja kahdet farkkuleggarit. Eivätkä muuten maksaneet paljon. Tämän jälkeen menimme syömään tunnelmalliseen ravintolaan.

Syötyämme menimme maanalaisella takaisin hotellillemme. Uni kyllä maistui kun olimme kävelleet päivän aikana paljon.

12.3.

Tämän päivän yksi tavoite oli nähdä Brandenburgin portti. Olin katsonut kartasta, että pääsisimme sinne hotelliltamme kahdella maanalaisella. Ensin menimme Alexanderplatzille ja sieltä Postdamer Platzille. Löysimme viihtyisän kahvilan, jossa istuimme hetken ja kysyimme neuvoa Brandenburgin torille. Lähdimme kävelemään sinne ja matkan varrella näimme Holocaust-muistomerkin.

Brandenburgin portti
Brandenburgin torilta lähdimme sightseeingille. Ajelulla näimme Berliinin keskustaa laajemmin ja myös nähtävyyksiä, joita emme olleet vielä nähneet. Otimme matkan varrelta myös paljon kuvia. Sightseeingin jälkeen menimme syömään ravintolaan nimeltään Kartoffelhaus. Itse söin siellä berliiniläistä perunasoppaa.

Syötyämme lähdimme suuntaamaan hotellillemme. Menimme viereiseen tavarataloon ostamaan vielä viimeiset tuliaiset. Syötyämme päivällisen menimme kiertelemään läheisiä pubeja.

13.3.

Söimme viimeistä kertaa hyvän aamiaisen lempipaikassamme. Uloskirjauduttuamme hotellistamme suuntasimme lentokentälle maanalaisella ja bussilla. Lentokentältä meidät haki yhteinen ystävämme.

Reissu oli kokonaisuudessaan hyvä ja onnistunut irtiotto arjesta. Mukavaa oli kuitenkin myös tulla kotiin.